måndag 11 januari 2010

Bäst ...

Så har då Södra blivit utsett till Europas lönsammaste skogsbolag ... men vi får inte veta hur skribenten kommit fram till det. Antagligen har han inte gjort någon research alls ... hittepå liksom.

Att svenska bolag är lönsamma är ju ingen överraskning ... resten av Europa är down-the drain som man säger ... undantag Portucel Soporcel då.

Anyway ... så kommer rapporter om att kineserna fortsätter köpa massa och att dom accepterar den senaste prishöjningen ... sorry ingen länk till den uppgiften.


Idag besökte jag den regionala gallerian ... som faktiskt omsätter 500 MSEK om året ... och då jag behövde en ny dragkedja till min favorittröja, så frågade jag en tjänsteande var jag kunde hitta en sådan.

-"Vi säljer inte dragkedjor, men vi har cykelkedjor" ... upplyste butiksbiträdet, helt säkert en Allians-väljare. Vid utgången såg jag en kedjerökande trashank ... de flesta fimparna var redan färdigrökta, men lite nikotin fanns väl kvar. Ytterligare en person som gynnats av "arbetslinjen" ...

Det talas ofta om den obefintliga säkerheten i Afganistan ... en lämplig ursäkt för svenska krigsherrar som ju månar om Barnen.

Ett undantag är Panjshirdalen, som hållit stånd mot Röda Armén och talibaner och andra ligister. Det är alltså här den svenska krigsmakten kan lära sig hur man bekämpar fienden ... inte som en del av "kriget mot terrorismen".


Inga kommentarer: