söndag 17 januari 2010

Etik och moral ...

Nej ... jag sympatiserar inte med Kristdemokraterna, och tillhör inte "Verklighetens folk". Jag förstår inte hur någon kan vara intresserad av Göran Hägglunds kampanjmöten ... men några ögonblick av uppmärksamhet är tydligen tillräckligt lockande.

En bekant som hör till kristdemokraternas kärnväljare, för familjepolitikens skull, har på kort tid förorsakat tre skilsmässor och och mycket elände.

"Tag er till vara för de falska profeterna".


Om Johan H är kristdemokrat låter jag vara osagt ... men han har onekligen ödelagt livet för tusentals familjer. Att han har hjärtat till höger verkar i alla fall troligt, och under de goda åren brukade han göda avdankade moderata politiker med välbetalda konsultuppdrag.

Just like pets ... you know.

Vad gäller Rörvik Timber ... så tror jag tingsrätten i Jönköping beviljar fortsatt rekonstruktion om några veckor. Marknaden finns ju där och det borde finnas något alternativ till nyemission.

Bara den mycket riskvillige spekulerar i det här läget ... Gustaf D har några kloka ord på vägen.

"Jag är ytterst förargad över hur Rörvik Timber har skötts.
Vi har en gång haft ett förtroende för bolaget, men det har
de lyckats göra sig av med under det gångna året. Och
rekonstruktionen är inte särskilt professionellt skött om man
får uttrycka sig försiktigt".

Inga kommentarer: