torsdag 18 februari 2010

Bock i örtagård ...

I mina betraktelser över "samhällets olycksbarn" har jag idag förflyttat mig till metropolen Helsingborg ... där jag snubblade över en lodare med högröd ansiktsfärg ... fet och illa klädd ... och om inte en vänlig själ pekat finger, så hade jag inte känt igen den före detta finansmannen.

Som tagen direkt ur Fritiof Nilssons bok ... "Bock i örtagård" ... rent förfallen. Alltid lika tråkigt när folk inte kan sköta spriten ... börjar väl snart tigga på centralstationen osså ...


Rent förfall råder också på den amerikanska tryckpappersmarknaden ... och Stora Enso's gamla sorgebarn NewPage redovisar en duktig förlust för fjärde kvartalet 2009 ... och det trots svartlutsdopning. Det här företaget överlever inte särskilt länge ... antagligen väntar Chapter 11 runt hörnet och sedan tvingas långivarna omvandla sina fordringar till aktiekapital ... och sedan kan företaget återuppstå som en Fågel Fenix.


De marknadsliberala röstköpen fortsätter att förfölja Mr Walker ... hur länge skall det dröja innan han tar sitt ansvar som ledare?


Inga kommentarer: