lördag 11 april 2009

Helt oseriöst

Gårdagens förhållandevis seriösa inlägg fick inte så många läsare, så därför tänkte jag idag skriva något oseriöst ... och hoppades på bättre utdelning.

Givet ämne var naturligtvis "hästsvansen" och hans ambitioner att lära fransmän och italienare veta hut ... på det att massarbetslösheten skall få ett än fastare grepp om Europa.

Eftersom Cornucopia redan rett ut begreppen så hänvisar jag till honom ...

Den här killen, hävdar på fullt allvar att ekonomisk bildning är rent skadligt för en finansminister ... och det kanske förklarar tillståndet i landet.


Med tanke på helgens festligheter hälsar min gamla faster, 89 och still going ...

"Ät litet men gott, och följ gärna årstiderna. Gärna ett gott vin eller en öl om det passar bättre. Ett långt tobaksmissbruk vill jag däremot varna för. Hjärtinfarkt, cancer och KOL blir resultatet"

Idag får vi också veta att tysk lagrad ost förebygger allvarligare former av prostatacancer. På sedvanligt litet material dras stora växlar ... och för alla "godartade" prostataproblem hjälper tydligen inte den tyska osten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta var de seriösaste tips jag läst på länge! Seriöst alltså.

Själv gör jag naturligtvis tvärtom. Äter mycket och fel...det är synd om människorna! som Strindberg? sa.