tisdag 7 april 2009

Glad Påsk

Stilla veckan ... dags för en liten moralpredikan.

Ta vara på din bankkontakt, för då är chansen större att banken ställer up när det verkligen gäller.

Jag mailade en påskhälsning till min bankkontakt idag, och fick ett vänligt svar tillbaka.

Bonding ... bankfolk är människor som du och jag, och vad du sår idag kan du skörda en annan gång. Jag har redan skördat, och betalar nu under 2% - tremånadersränta.

Det senaste året hade faktiskt varit mycket svårare utan hennes hjälp och stöd, och jag har inga problem med att hon inte använder slips. Fokus på vad som finns mellan öronen ...


Massapriset var åter stabilt, plus 25 cent/ton och en stigande trend för terminerna.

Billerud har haft en positiv utveckling den senaste månaden, från 14 kronor till dagens notering på 24 kr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra med fokus, men man kan nästan skönja att det nån gång funnits en fördom...fniss och glada påskhälsningar utan slips