måndag 10 augusti 2009

Gäst hos verkligheten

Det senaste halvåret har vi sett en utveckling av börskurserna, och jag tänker då på skogsaktierna, som antagligen har varit helt unik. Många bolag har fått fördubblad värdering, och det är inte heller ovanligt med femdubblat värde för de mer hårdbelånade amerikanska bolagen.

Om jag vågat tro på mina profetsior och fria fantasier ...

Om jag haft några pengar att satsa, och jag menar då några miljoner svenska kronor ...

Då hade jag varit ekonomiskt oberoende idag .... så länge det nu varat.

Men då var då, och nu är nu ... och det är inte särskilt sannolikt att vi får samma utveckling i fortsättningen. Klart är i alla fall att efterfrågan bottnat, och det är kanske bra så.

Dagens rekommendation blir alltså att vara försiktig med investeringar i skogsbranschen just nu.

Inga kommentarer: