måndag 8 juni 2009

Pretentious ... moi?

Vän av ordning påpekar att det där är ett citat från Faulty Towers ... say no more.

Ganska precis 60 dagar efter mitt seriösa påsk-inlägg, så verkar det som att Kent Thorwald får en väl avvägd fallskärm. Nystart för bolaget ... lätt att säga men svårare att realisera. Helt säkert knyts händerna hårt ute på sågverken, och jag föreslår den gammaldags metoden tjära och fjädrar.

Varför inte nu löpa linan ut, och överväga mina andra rekommendationer?


Naturligtvis skall ni inte okritiskt ta till er allt jag skriver ... men den här läckerbiten hittade jag i helgen. Visserligen har kursen ökat 100% det senaste året och valutan är USD, men ...

Ett litet mjukpappersbruk i Oklahoma med fokus på ständiga förbättringar och "shareholder-value" som stavas ett bättre och lönsammare företag. Hellre amortering av skulderna, än att smörja aktieägarna med utdelningar.

Ta gärna del av 1Q rapporten, med fokus på den positiva trenden ...


Jan Johansson, SCA, har exponerat sig för marknaden .... här, här och här.

Inga kommentarer: