onsdag 24 juni 2009

Klar för semin?

När jag såg denna rubrik i husorganet tillsammans med en bild på en sportig kille som uppenbarligen var nöjd med sina prestationer, så hade jag sammanhanget helt klart för mig. Sökmotorn eniro.se är fantastisk, och när jag sökte på dessa ord upptäckte jag en produkt som utlovar 500% förbättrat resultat kombinerat med en 100% garanti. Makes sense ...

När nyhetstorkan breder ut sig finns det alltid någon "industriman" som vill tala ut, och idag är Johan Hansen på förstasidan och han har också lyckats få fyra sidor inne i tidningen. Stoora bilder och lite nyheter, helt plötsligt känner företagsledaren ett socialt ansvar för sina anställda. Vem vet, nästa utvik handlar kanske om de fattiga barnen i Africa.

På en bild poserar Johan som Napoleon, med handen innanför kavajen, medan han talar om sig själv som "Vi". Say no more ...

Nyemissionen i Rörvik Timber uppges i alla fall vara garanterad, men det skrev jag redan igår.

Banker och andra finansiella spelare omvärderar ständigt sina rekommendationer, och för närvarande rekommenderas Norske Skog och Stora Enso medan UPM-Kymmene ratas. Rötmånaden brukade tidigare infalla i Augusti ...

Inga kommentarer: