fredag 11 juni 2010

How things are done this end ...

Olle frågar ... hur jag bär mig åt för att skriva så mycket trams ...

Det är ganska enkelt ...

Jag kollar in några sidor på internet ... ganska rutinmässigt ... och om jag hittar något intressant så kör jag det i mixern tillsammans med gammal skåpmat ... toppar med en spetsig headline ... voila ...

Intressant idag är en artikel i DN om etanol som drivmedel ... ur ett miljöperspektiv ... och hur marknadskrafterna reagerar.

Dom här slutsatserna är inte nya ... Sören Wibe har tidigare skrivit liknande varningsord.

Etanol från jordbruksgrödor är ingen hållbar lösning ... problemen flyttas runt bara ...


Ibland skriver jag något som är av mer allmänt intresse ... och dagens heta semestertips är ... Edsbyn i slutet av juni ... speciellt för dom som gärna leker med tändstickor.

Allt som oftast kommenterar jag den sittande regeringen ... alltid lika tacksamt. Varje dag är det någon minister som inte uppfyllt sina löften, och som därför vill ha väljarnas sympati och röster.


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är faktisk otrolig hur etanol-diskussion i Sverige snurrar runt. Vad har jordbruk att göra med modern etanol?

Kolla tex RE85 från ST1. Produceras från avfall.